tillyhills

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

KNUBBISAR

Av Tina Johansson - 25 maj 2011 20:27

4 dygn är de snart våra små. De har blivit ena riktiga små knubbisar-från att ha vägt runt 400 gram när de föddes är de uppe i 600 ungefär. Jag väger inte alla varje dag för de är så jämna och runda allihop. Det är bara roligt att veta på ett ungefär vad de väger och den som ser allra rundast ut vägde 620 ikväll...

Sofie och jag försökte ta lite bilder ikväll men det är inte så lätt att få några bra.

     Här är en trött liten hane...


Tilly är och har varit en helt underbar avelstik, så väldigt mån om sina små-de första dagarna reser hon sej nästan inte ur valplådan över huvud taget.


      Inte utan att man nästan känner igen sej i att äta och göra allt annat med en bebis på armen!



Här kommer några bilder på småttingarna. Först en av tikarna:

   

Sedan lite grabbar:

           Två av hanarna är väldigt lika varann men har lite olika långa strumpor på frambenen så när de blir lite större kommer man att se lite större skillnad på dem.

Så till sist en bild på den andra tiken också!

    

Och en till på gänget...

 

 
 
Ingen bild

Malin

25 maj 2011 21:00

Hej Tina!

Dom är ju helt ljuvliga de små "Tillytussarna"!!:)

Vi har inte vågat hälsa på, men vi har varit och smugit hos hästarna varje dag...allt för att inte störa!
Tulle o Gentleman ser ut att trivas i den "nya" hagen!

Kram Malin o Olivia

 
Mike Noberg

Mike Noberg

26 maj 2011 00:13

Små skrynkelnosar!!!! Stina tror att det är Shar Pei i dom :-)

http://www.pyttebo.se

 
Ingen bild

Lin & Guinness

26 maj 2011 10:46

Halledà, vilka små runda gosnosar! Guinness tror att Stina har rätt :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards