tillyhills

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

ÄTER SOVER ÄTER SOVER VÄXER OCH VÄXER

Av Tina Johansson - 27 april 2010 17:51

En vecka är våra små skurkar idag. De två största (röd hane och svart tik) väger 700 gram ungefär. Den röda tiken är ganska liten jämfört med de andra, men hon äter, är rund om magen och pigg. Jag har provat att stödmata henne lite idag (hönsmamma som man är), men hon ville inte ha- alltså är hon nog mätt. Jag försöker lägga till henne lite extra hos Tilly eftersom de andra som är som bulldozers knuffar bort henne. Fast hon är fruktansvärt envis och kämpar sej upp igen. Jag hade en som var liten i min första kull också (Cool Meloodie) och hon är ett litet krutpaket idag så jag är egentligen inte så orolig (okey liiiite då hihi).

Annars flyter det på bra, Tilly är pigg och nöjd. Ska försöka ta bättre bilder om några dagar.               

 
 
Linda

Linda

27 april 2010 18:04

Hej. Kan du ta dig tid och rösta på fyra body/pyjamas jag designat. Det tar inte lång tid alls, bara några sekunder. Skulle vara så snällt om du kunde göra det :) Ska bli mamma i slutet på maj och detta gör att jag har möjlighet att vinna tre månaders blöjförbrukning.

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=238506

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=243023

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=242255

http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995&contributionId=237867

Tusen tack om du tog dig tid :)
Vilka söta hundra :D

http://lindahk.blogg.se

 
Ingen bild

Julia Andersson

27 april 2010 19:00

Gud vad snabbt de växer! :) De börjar redan se ut som hundar :D

 
Ingen bild

Suzan

27 april 2010 21:29

Nästan fördubblat sin födelsevikt på en vecka, jag tror nog inte att någon av dom svälter. Måste vara riktigt raketbränsle i mamma Tillys juver ;-)
Mycket vackra valpar!

 
Ingen bild

inga-lill

27 april 2010 21:53

Fina bilder på valparna och på hundvakten Linus med Tilly . Jag vet att Linus hjälper dig mycket med valparna och han är så duktig när han sitter där i valplådan :)

 
Camilla

Camilla

28 april 2010 11:09

En vecka redan?? När jag väntade på Gizmo så gick minsann veckorna med snigel fart :)

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sara

28 april 2010 13:19

En vecka!!!! Låt resten gå fort fort! Ju större dem blir ju lånsammagre lär tiden gå!! Men underbart är de att ha något sådant här att se fram emot!! Weiiiiii!! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina Johansson - 4 februari 2020 19:03

Tja jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom det hänt en himla massa sedan förra blogginlägget! Jag gör uppdateringar på Tillyhills Kennel på Facebook nästan dagligen, så välkomna dit ni som har möjlighet    Det blev lite omändringar i mina ...

Av Tina Johansson - 31 mars 2019 19:35

Nu måste jag skriva av mig (igen). De sista veckorna har jag läst så många inlägg där folk rekommenderar aussien som perfekta familje/sällskapshundar. Det gör mig både ledsen och förbannad! Jag blir även ganska mörkrädd efter samtal med folk som kall...

Av Tina Johansson - 20 januari 2019 11:38

I söndags föddes en kull valpar efter KORAD SPHIII Maibe Tails Uno och Mindy (Tillyhills Vildvittra) Det var en stor kull på 13 (!) valpar. Elva stycken har klarat sig och det är ett piggt och starkt gäng som växer för varje dag. Fem hanar och sex ti...

Av Tina Johansson - 30 juli 2018 22:54

Oj vad dåligt uppdaterad bloggen är! Det har hänt så mycket att jag inte vet var jag ska börja och risken att jag glömmer att nämna någons resultat är stor..Jag skriver det mesta på Tillyhills Kennel på Facebook nu för tiden :) Vi har ju bl.a haft MH...

Av Tina Johansson - 12 mars 2018 16:46

Då är man stolt uppfödare igen :) Stort tack till er alla som skickar in resultat till Årets Aussie och sätter vårt kennelnamn på listorna! I år var det lite nya regler som gjorde att ett av våra allra vinstrikaste ekipage inte får ta åt sig av ära...

Presentation


TILLYHILLS KENNEL

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tillyhillshundar


Ovido - Quiz & Flashcards